יום שישי, 21 בדצמבר 2007

יונתן הגדול

היום אני במצב רוח של המלצות.

אוקי, תעצרו רגע הכל. אתם שם בסוף, תעזבו אמרתי. קחו לכם פסק זמן. חצי שעה הפסקה. לנשום עמוק ולהקשיב ליוצר ואמן, ענק שבענקים. אני כמובן מתכוון ליונתן רזאל. מסתבר שאני אחד האחרונים לדעת שאלבום הבכורה שלו יצא לא מזמן לאור, ושמו: סך הכל (מצ"ב וידאו קליפ של שיר הנושא).

היצירה הראשונה באלבום, "ואני תפילתי", מצליחה להעביר, בעיבוד קלאסי פנטסטי, רעיון קבלי עמוק ביותר על האדם, אלוהים והדיאלוג ביניהם. אחד השירים הכי מטלטלים ששמעתי מעודי.

לדעתי (והיא קובעת פה בבלוג), יונתן יעשה למוסיקה העברית מה שהרב חיים סבתו עשה לספרות העברית: תחיית המתים.

אנחנו כבר מחכים לאלבום השני, אבל אל תמהר, יונתן. עשה את זה הכי טוב שאפשר. אם זה יקח עוד עשר שנים, שייקח. אנחנו לא בורחים לשום מקום. מבחינתי, "סך הכל" הוא הדבר האולטימטיבי. ארוע חד-פעמי ומכונן בתולדות המוסיקה העברית. יצירה בסדר גודל של "שירים במפתח החיים" ו"החיים המסתוריים של הצמחים" של סטיבי וונדר, ו"גאוצ'ו" של סטילי דן. יותר טוב מזה לא יכול להיות, כמו שאומר הדילר מניו ג'רזי. ועכשיו, כשמיציתי את כל הסופרלטיבים, אני רוצה להודות לעו"ד נעה למברט מרחובות, שבזכותה נחשפנו למוסיקה של יונתן.



באותה נשימה, אם יש לכם כל מיני עניינים משפטיים מעצבנים ואתם צריכים עו"ד מסורה וכשרונית לטפל בהם, נעה היא הכתובת.

אין תגובות: