יום שני, 8 ביוני 2009

גיליתי את אמריקה (ויש לה כרטיס ביקור)


‎אני חושב שזהו. פיצחתי את השיטה. אני יודע איך לעשות מיליונים - נגיד, עשרים ושניים מליון דולר בשנה. כמו כלום.

‎ובכן, הבה נתחילה. שלב ראשון אתה מקים חברה - נקרא לה ויסטה פרינט. אתה רוכש לך דומיין בשם www.vistaprint.com, משקיע כמה אלפי דולרים ברכישת מדפסת לכרטיסי ביקור צבעוניים באיכות גבוהה, ושוכר את שרותיהם של מתכנת אינטרנט ומעצב גראפי לתקופה קצרה.

‎האתר שלך יציע אלפי תבניות מוכנות (וניתנות לשינוי) של כרטיסי ביקור, והמשימה שלך כאיש מכירות היא לשכנע 50 אלף לקוחות לרכוש ממך אלף כרטיסי ביקור בלי כסף - רק בעלות המשלוח. זאת בתנאי שבצד השני של הכרטיס יודגש שהוא הודפס חינם על-ידי ויסטה פרינט. נכון שרק פראיירים חסרי אבחנה יסכימו לתת ללקוחות פוטנציאליים כרטיס ביקור שמעיד על תפרנותם, אבל לא זה הקאץ' בסיפור (הרי ניתן להוסיף $20 ולקבל את הצד השני חלק ולבנבן).

‎ההזמנה נעשית אונליין באמצעות כרטיס אשראי. הלקוח יתבקש להכניס את פרטי הכרטיס לאתר המאובטח ולחתום על תנאי השימוש באתר (למה לעזאזל צריך תנאי שימוש כשאתה מזמין כרטיסי ביקור? - סבלנות).

‎עכשיו ככה: אתה צריך להתפלל שרק מקצת הלקוחות יהיו ממוצא יקה, כאלה המקפידים לקרוא את כל האותיות הקטנות במקום לחתום כבר וזהו. לקוחות ייקים יכולים לחבל במידת-מה בסיכויי ההצלחה של הביזנס שלך, אז בזהירות.

‎באותיות הקטנות שאיש (מלבד הייקים) אינו קורא, אתה מכניס סעיף שמחבר את הלקוח ללא תשלום לתקופת נסיון של חודש לאגודה מסוימת (נגיד, שוחרי דובי הקוטב הצפוניים בחדרה והגליל התחתון), ובהעדר הודעה בכתב מצדו על ביטול המנוי, הוא הופך לאחר 30 יום למנוי בתשלום. נניח שהתשלום החודשי עומד על ִ$36.90.

‎ובכן, כיוון שאיש (מלבד הייקה-פוצים) לא רואה ממטר את האותיות הקטנות, כולם לוחצים על כפתור ה"אני מסכים" (I Accept) ומתחילים לחכות לדוור שימסור להם את החבילה ששלחו הפראיירים האלה מוויסטה-פרינט על חשבונם, 1,000 כרטיסי ביקור בעלות המשלוח.

‎במקביל, אתה מקים שלוש חברות-קש ופותח להן כרטיס סוחר במאסטרקאד. לכל חברה אתה קורא בשם אחר, נניח כך

  • AP9*Businessmax
  • AP9*Shoppingessentials
  • WLI*Shopperdiscount
‎חודש אחרי ששלחת ללקוח אלף כרטיס ביקור (שהדפסת במכונה החדשה שלך, ויחד עם הוצאות המשלוח עלה לך כל הסיפור אולי 20 דולר) - אתה מתחיל לאסוף רווחים. אתה מתחיל לשלוח לשלוח חיוביים חודשיים למסלקת האשראי - כל חיוב תחת שם של חברת קש אחרת.

‎כדי שלא לעורר חשד, מדובר בחיובים קטנטנים שלא הולכים איתם לרב -


  • AP9*Businessmax $14.95
  • AP9*Shoppingessentials $12.95
  • WLI*Shopperdiscount $9.00

‎סך הכל: $36.90. אבל הלקוח לא רואה סך הכל; הוא מציץ בדו"ח החודשי, וכיוון שהוא לא קטנוני במיוחד, $14.95, $12.95 ו-$9 נראים לו כהוצאות של בטוח-קניתי-אבל-לך-תזכור-מה.

‎בואו נצא מנקודת הנחה (מופרכת!) שכל הלקוחות גילו רק אחרי שנה בתוך אלפי שורות החיוב שלהם שהם שילמו באופן עקבי $37 בחודש עבור דבר-מה שאין להם מושג מהו (רוב הלקוחות לא ישימו לב לעולם). כאשר האור האדום הופך להיות יותר מדי מסנוור, הם מחליטים לקחת יוזמה ומקלידים בגוגל את מלת המפתח:

AP9*Businessmax - לדעת מיהו הסוחר הלז שעושה עליהם קופון מסתורי מדי חודש.

‎גוגל לא מאכזבת, כרגיל - היא מחזירה את הלינק הבא:
http://www.ripoffreport.com/reports/0/195/RipOff0195265.htm
‎הלינק הזה מעלה את הסעיף באופן מיידי, כי יש בו אקדח מעשן מאד לכיוון ויסטה פרינט.

‎עכשיו נניח שהלקוח יוצר קשר עם נציג שרות הלקוחות של ויסטה פרינט בצ'אט באינטרנט, ושולח לו הודעה נזעמת ולפיה הוא מקציב לוויסטה שבוע ימים להחזיר לחשבונו את כל הכספים שניגבו ממנו לא רק במרמה - אפילו עם אצבע משולשת.

‎אם טרחת לאמן היטב את נציג שרות הלקוחות שלך, הוא יישמע מופתע לחלוטין כשהלקוח יספר לו שהוא עובד אצל רמאים.

‎הצא'ט בין האיש שלך (נקרא לו קנטון) לבין הלקוח הפראייר (לצורך הדיון, נקרא לו שאול) עשוי להתנהל בערך כך:



+ + +


Thank you for contacting VistaPrint. As a security measure, please do not enter your credit card number in the chat window. A representative will assist you shortly.
You have been connected to Kenton McFarlane.
Shaul Lilove: hello
Kenton McFarlane: Thank you for contacting VistaPrint Shaul. My name is Kenton. How may I help you?
Shaul Lilove: You may help me in the following way.
Your company has exactly a week to refund me all the monies it fraudulently charged my credit card ($36.90/month) since I paid for my business cards. Got it kenton?
Kenton McFarlane: Are you saying we have taken $36.90/month from your credit card? Can you say what your credit card statement said?
Shaul Lilove: These are the recurring monthly charge totaling$36.90:
AP9*Businessmax $14.95
AP9*Shoppingessentials $12.95
WLI*Shopperdiscount $9.00
Kenton McFarlane: I see. Moment please while I access your account
Shaul Lilove: You may not know that, but your employer is a crook. http://www.ripoffreport.com/reports/0/095/ripoff0095106.htm
Kenton McFarlane: I have contacted Vertrue BusinessMax and requested that they close out any accounts that may have been established in your name and billed to your credit card. You will receive a confirmation via email after your membership has been canceled. You will also receive a refund for the full amounts charged to the credit card. The refund will appear in one of your next two bank statements depending on your bank's billing cycle.
Shaul Lilove: That's not enough. Every time you billed me, I was charged by my credit company over-the-limit fees. I want these back too. I can prove that every transaction by Vista Print was immediately followed by over-the-limit charge by Bank Of America in my account. That's hundreds of dollars, not to mention the damage done to my credit score.
Kenton McFarlane: You will need to fax the statements with the overdrafts to 721.652.6100. We ask that you make obscure the acount number and we will have this investigated for you. I have already submitted the refund but the overdraft will be handled by our Corporate office
Shaul Lilove: got the fax # - waiting for reply about the person in charge of me
Shaul Lilove: What's the name of person who will be dealing with my claim?
Kenton McFarlane: Regarding claiming the fee for the overdraft amount, please note the process usually takes between 3 to 6 weeks.
Your will need to fax a copy of your statement to the Member Savings Program. Please do not blot out anything on the statement except your account number. The fax number is 1-402-661-2189.
Please include the following information:
Name:
Daytime Phone #
Membership ID # 630919889
The member savings program will investigate the charges and contact you within 3 - 6 weeks.
Shaul Lilove: OK thanks. I need a copy of our chat sent to my email address
Kenton McFarlane: Please note that you may copy and paste or send it to your email
Kenton McFarlane: Thank you for contacting VistaPrint. I hope I have answered your question. Is there anything else I could help you with?
Shaul Lilove: Sure. Tell your boss he should try doing this scheme to Moroccan customers.

+ + +

‎ובכן, התמונה מתבהרת לגמרי. $36.90 בחודש הם $442 לשנה - על לקוח אחד. בהערכה מאד שמרנית שהצלחת למצוא רק חמישים אלף איש שבטוחים שאתה מספיק פראייר לתת להם כרטיס ביקור במחיר הפסד, ההכנסה השנתית שלך היא $22,100,00 (ובמלים: עשרים שניים מליון ועוד מאה אלף דולר). לא רע בהתחשב בהשקעה (מצד שני, מכונת ההדפסה זה לא דבר שהולך ברגל, וגם קנטון צריך להביא משהו הביתה בסוף היום).

‎עכשיו, נניח - רק נניח - שכל החמישים אלף נזכרו רק אחרי שנה מה יש לי אני עם דובי הקוטב, ותבעו את הפפילימוס בחזרה ומייד. כמובן שתשלם (הרי אינך נוכל) - אבל כמה? גם אם תחזיר בדיוק את מה שלקחת (רובם יסתפקו בזה ועוד יגידו תודה), יוצא שבשורה האחרונה קיבלת מציבור לקוחותיך הלוואה בסך 22 מליון דולר לשנה - ללא ריבית.

‎אם ניהלת את הכסף בתבונה במשך השנה, צריך להיות שליימזל בסדר גודל של עמיר פרץ כדי לא לצאת ביד עם מליון דולר מכל הסיפור הזה. לתביעה ייצוגית נגדך אין סיכוי: עורכי הדין שלך יראו לכבוד השופטת את האותיות הקטנות.

+ + +

‎* הערת המערכת: קוראים המנסים להסיק מפוסט זה כאילו הכותב עשוי/עלול לחזור לפעילות אחרי תקופת שתיקה ממושכת עושים זאת על דעת עצמם ושמים את כספם על קרן הצבי. הצחקתם אותי.


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

Moroccan jews:):)
I don't remember the last time I had such a good laugh